13 - Limburgse kruizen en heuvels

14 november 2021 - Voerendaal, Nederland

Vrijdag 8 oktober 2021 Born – Voerendaal km 376 - 409 (km 174 - 207 in het tweede Pelgrimspadboekje).

Vandaag zijn we door het prachtige heuvelland gelopen van Born naar Voerendaal. In tegenstelling tot gisteren zien we vandaag heel weinig dorpjes, maar de omgeving is zo mooi dat het geen gemis is. Het was fris toen we vertrokken en heel mistig maar de zon brandde die snel weg en na het mooie Limbrichter bos kwamen we in het leuke en gezellige centrum van Sittard, waar de koffie met vlaai met plezier werd verorberd. We liepen er ook nog langs de BnB waar Edwin en ik eerder sliepen op het Pieterpad. Het Pelgrimspad loopt een stukje op met het Pieterpad en dat zie je dan ook direct aan het aantal mensen onderweg en de kaboutertjes die her en der bij bomen zijn neergezet. Direct na Sittard loop je de heuvels in en wandel je over holle wegen, door dorpen, langs akkers en wordt er ook aardig wat geklommen. Zuid-Limburg staat ook vol met kruizen en Jezusbeelden, je krijgt hier echt het pelgrimsgevoel. Tijdens de wandeling zijn we op het idee gekomen om een wandelcoachingsidee uit te werken. Wij luisteren, de coachee praat, wij stellen vragen, zij luisteren. Komen we op terug. Na 33 km waren we blij om de trein in te stappen, op naar Heerlen naar de Chinees, James Bond film en dan pitten. Morgen om half zes gaat de wekker.

e33b4a0c-1262-464e-8154-f03566026586IMG_8530IMG_8533IMG_8523

1. Joke:
    14 november 2021
    Fijn om te lezen over jullie tocht door het mooie Limburg ‘
  2. Jan:
    15 november 2021
    Nog drie dagen en dan komen we jullie kant op!
  3. Joke:
    15 november 2021